Szukaj na tym blogu

15 stycznia 2011

Szydełkiem i igłą dziergane.

Szydełkiem i igłą tworzone

" Talent to rzecz cudowna, ale nie posłuży temu, komu brak wytrwałości " .     / Stephen King /

        Obrus ten to najbardziej pracochłonne i czasochłonne moje " dzieło". Siatkę wykonałam szydełkiem nićmi tureckimi. I tak mozolnie kratka po kratce.... wydziergałam podstawę obrusu. Nie wiedziałam jakimi ściegami wyszywać na siatce. Rozpoczęłam wędrówkę po antykwariatach i znalazłam starą, wspaniałą książkę .  Wybrany wzór wyszywałam na siatce ściegiem koszykowym, płóciennym.....

  • Kolejna moja praca to bieżnik z motywem świątecznym wykonany haftem krzyżykowym   na kanwie. To jedyna  w moim posiadaniu  praca wykonana tą techniką . Kiedyś wyszyłam tą metodą  bieżniki,serwetki, obrus a nawet dwa  obrazy, ale to przeszłość . Haft krzyżykowy podobnie jak qulling  to malowanie - w pierwszym przypadku muliną , w drugim zaś papierem. Ścieg ten jest prosty do wykonania . Informacji na temat tej techniki jest dużo w internecie. np. na stronie http://www.haftowanie.kadan.pl/info_haft.htm lub blogu : https://blogkreatywny.pl/podstawy-krzyzykowania/

       
  • W swoim planie mam wykonanie tą techniką  poduszek z motywem świątecznym. W wyobraźni widzę już je ułożone na kanapie , obok innych elementów świątecznych  stanowiących dekorację i wystrój.Na pewno ich obecność podkreśliłaby  atmosferę świąteczną  , stworzyła nowy nastrój i niepowtarzalny klimat.  Poduszki " byłyby" wspaniałą dekoracją i akcentem świątecznym . Schematy już mam, ale na razie to tylko kolejny mój plan . Och ! planów mam naprawdę sporo 😀
                              SERWETKA  " SNUTKI"

     To jedna z moich najładniejszych serwet. Bogaty ,gęsty haft pełny w połączeniu z haftem richelieu tworzy  wyjątkową , nietuzinkową serwetę. Wzór z "Anny" .
   
                            
                                   
 Bieżnik - to kolejna moja praca łącząca haft richelieu z haftem płaskim, ale wzbogacona             o wstawkę koronkową wykonaną szydełkiem. Nie pamiętam daty wykonania , było to naprawdę dawno.Wykonałam takie dwa identyczne bieżniki dla siebie i dla przyjaciółki.

         To tylko część moich dawno wykonanych  prac, wiele z nich podarowałam bliskim mi osobom. Szkoda,że kiedyś nawet nie pomyślałam , aby je uwiecznić na zdjęciach, dzisiaj widziałabym jak była to duża kolekcja.
                                         
                                                 Bieżnik z łączonych elementów.

Serwetka 3D
Aniołki to nieodzowny element świąt.
   Tak myślę ,że szydełkiem wydziergać można niemal wszystko , podjęłam się wykonania czegoś większego. Pierwszą rzeczą , która mnie zachwyciła była biała  koronkowa bluzka wykonana szydełkiem. Koleżanka wyglądała w niej pięknie. Zamarzyłam zrobić taką dla siebie. Niestety nie miałam schematu, pożyczona  bluzka posłużyła mi jako wzór. To moje pierwsze większe dzieło. Zaręczam ,że ubrana wygląda efektownie.

Potem kolejne moje większe "dzieła" ...... Różowa spódniczka dla wnuczki

Tą bluzeczkę wykonałam nićmi  tureckimi lekko nabłyszczanymi.

Natomiast z tą czarną spódnicą wiąże się mała historia. Było to naprawdę bardzo dawno. Czasy kiedy u nas w Polsce były już  supermarkety z siecią butików.W jednym z nich ujrzałam  czarną spódnicę , była droga. Za zgodą sprzedawcy zrobiłam zdjęcie ,wzorując się na nim wydziergałam niemal podobną. Mam ją do dzisiaj .
                 
                    


3 komentarze:

  1. Zrobiłam w swoim życiu mnóstwo serwet, dużo podarowałam. Szkoda,że nie uwieńczyłam ich na zdjęciach? Na szczęście trochę jeszcze posiadam - oto kilka z nich.

    OdpowiedzUsuń
  2. Och moj Boze!!!!!!!!!!
    Dobrze, ze do mnie zajrzalas - w przeciwnym razie nigdy nie mialabym pojecia, ze serwety moga TAK wygladac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zdumiewajace koronki!!!!!! ehhh, gdzie ja z moimi pseudotforami?!!!
    Pozdrawiam Cie serdecznie, dziekujac za wizyte - pozostaje nadal w niemym zachwycie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję. Cieszę się, że moje szydełkowe serwety spodobały się Tobie. Zapraszam na mój blog.

    OdpowiedzUsuń